close
Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中 
Don't wait in line!

Buy your movie tickets online. Find reviews, trailers, and more at Fandango.
From our sponsors
有關加入健保、勞保問題
Mar 18th 2014, 02:06

我剛離職
有申請健保轉出單
目前沒有要工作
也沒有要依附在先生或兄弟姊妹名下
想請問
我如果不想去區公所加保 (不想變成區保)
請問我可以到哪加入我的健保、勞保?
聽說公司號、工會、農會、公家單位、學校單位、漁會、裝潢公會
可以加入
但我不知該去哪裡加入?
可以去哪裡加入?

請問各位大大
我可以去哪裡加入我的健保、勞保?......我人在台南市
(我還需要加入勞保嗎?因為我可能近兩年不會工作)
多久內就要加入?
(不加入會怎樣?是罰緩嗎?罰多少錢?還是會做什麼處分?)
聽說不加入健保如果要看醫生再去健保局繳保費就可以?
但是若當下我已經在掛號是不是就會無法掛號無法看診?

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko105 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()