Blogtrottr
批踢踢實業坊 hardware 板
 
50% off Print Subscription of USA Today

Get the news delivered to your doorstep. Lock in the savings and receive USA Today for just $0.75 a day.
From our sponsors
[請益] 主機板USB port出問題?
Oct 18th 2013, 22:27, by zooxalju

作者zooxalju (不吃魚的貓)

看板hardware

標題[請益] 主機板USB port出問題?

時間Fri Oct 18 22:27:36 2013

各位好 事情是這樣的,我的桌機為了要使用學校提供的WiFi網路 去買了一個D-Link的USB網卡 (DWA-160,雙頻、300Mbps) 我平常都是用他內附的USB延長線從主機後板的USB port來使用 (MB是Gigabyte的B75M-D3H) 電腦買來大概用了兩個禮拜,網卡就壞掉了... 無緣無故的,突然就整個死掉 我就拿去原價屋換,結果第二個同款的網卡用了一個禮拜也壞了 今天又去換第三次,工程師跟我說這樣可能是USB port供電有問題(電壓太高、不穩) 叫我換port插插看... 我想請問的點是: 1. 這情形到底真是我的MB有問題,還是單純手黑抽到兩次機王? 2. 若MB USB port有問題,請教該如何鑑別出哪個port是有問題? *** 因為無法做出明智的判斷,我目前還不太敢使用這第三張USB網卡QQ 前兩次都讓我免費換貨,但如果是因為我自己電腦問題導致的損壞,理論上 應該是我自己要付費才是... 要是再弄壞第三張我也沒什麼臉再拿去換了Q_Q... -- Ghostcrawler: To be short, today is fine, not cloudy and I think it's a good idea to go picnicking. :) -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 210.60.122.1 ※ 編輯: zooxalju 來自: 210.60.122.1 (10/18 22:29) ※ 編輯: zooxalju 來自: 210.60.122.1 (10/18 22:32)

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko105 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()