close
Blogtrottr
MSN 新聞 - 娛樂新聞
MSN 新聞 - 娛樂新聞 
Find Unique T-shirts

Explore the most popular t-shirts on Cafepress. Discover great designs celebrating anything you can think of.
From our sponsors
人間詩選-地藏王
Mar 10th 2014, 22:34

中國時報【阿布】

已經獨自走過陽間最後的渡口此後再也沒有人願意為我擺渡

前方起了大霧

不可知的旅途

眺望時間的盡頭

是否有人一直在那裡

等我

輪迴五百年中

所有唸過的經書

都已經被雨打濕

身後的沼澤地

剩下一行潦草的足印

留在土裡

往前一步就要踏入黑暗

那些回憶的鬼魂

一路跟隨著我

燃燒幽微的燐火

為我指路

跋涉過無盡的山水

親手推開最後的門扉

把紅塵的重量頂在錫杖上

地獄最冷的日子

我依約回到這裡

在苦難中

成為自己的王

【加入MSN 新聞粉絲團】

內容來源 : 中時電子報 更新日期 : 2014/3/11 06:34

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    jmuko105 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()